Jelenlegi hely

Francia bulldog vásárlás

Fórum:

Tisztelt Doktornő!

Francia bulldog kutyust (kant) szeretnék vásárolni és ennek vonatkozásában lenne Önhöz pár kérdésem.

Az első az lenne,hogy az Ön véleménye szerint csak tenyésztőtől szabad kiskutyát venni?
Olvastam sokmindent az Interneten a témában,de azért igyekszem ezeket fenntartásokkal kezelni. Ezért is jobban láttam inkább egy szakértőt megkérdezni ez ügyben.
Viszont elbizonytalanít,hogy többen azt írják, csak több százezer forintért, tenyésztőtől lehet "megfelelő" kiskutyát venni.

Mire figyeljek a kiskutyánál,amikor elmegyek megnézni (még a vásárlás előtt)?
Vannak-e olyan általános ill. a fajtára jellemző "rossz" ismertető jegyek,hibák amik arra utalnak,hogy az állat beteg??

A kiskutyát chippel ellátva, oltási könyvvel (2 vagy 3 oltás), féregtelenítve kell(ene) ideális esetben megkapnom az eladótól?
Van még esetleg más amiről midnenképp az eladónak kellene gondoskodnia?

Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!

Kedves Zsuzsi!

Én mindenképpen a tenyésztőtől való vásárlást javaslom, ahol biztosítva van, hogy nem beltenyésztett állományról van szó, és ezt törzskönyvvel bizonyítani is lehet. a legtöbb betegség a beltenyésztett állományokból származó kiskutyáknál jelenik meg. Sajnos külső jegy alapján nem lehet a legtöbb bajt okozó kórképet megállapítani.
AA kiskutyát oltási könyvvel, chipezve, minimum két oltással és 3-4 féreghajtással vegye át 8 hetes kor felett.
Mivel ez a fajta rendkívül terhelt sok betegség tekintetében különösen fontos a megbízható tenyésztőtől vásárlás. Így is arra készülhet, hogy egy ilyen fajtájú ebbel bizony lesz állatorvosi költség.

Üdvözlettel: Dr. Farkas Patrícia